Het Grote Utrecht Stadsdiner: deel je maaltijd, geef om je stad!

Buurtschoonmaak
4 oktober 2024
Politiek op niveau
12 oktober 2024
Buurtschoonmaak
4 oktober 2024
Politiek op niveau
12 oktober 2024

Het Grote Utrecht Stadsdiner: deel je maaltijd, geef om je stad!

Donderdag 17 oktober 2024 is Wereldarmoededag. Het thema dit jaar is de relatie tussen armoede, voedsel en gezondheid en hoe dit van generatie op generatie doorwerkt. We staan erbij stil dat:

• (Gezond) eten niet vanzelfsprekend is
  • Samen eten verrijkend is

Op bijna dertig locaties in de stad zitten duizenden Utrechters voor de vijfde keer als één grote familie met elkaar aan tafel. Jij hoort erbij! Wij zijn niet compleet zonder jou!

Ook de Jacobikerk doet mee met het Grote Utrecht Stadsdiner! Samen met de Domkerk organiseren we het in de Jacobi.  Mee-eten is gratis! Bijdragen (naar draagkracht) in verband met wereldarmoededag zijn welkom via Geef om je Stad.

Milouda’s Couscous
Het recept is dit jaar afkomstig van Milouda. Milouda is initiatiefnemer van Kookgroep Kanaleneiland. In het filmportret kun je zien hoeveel de kookgroep voor vrouwen betekent. In de video kookt Milouda haar gerecht ‘Milouda’s Couscous’ samen het Hanane.

Laat je inspireren en experimenteer zelf met groenten en kruiden, want couscous kun je op heel veel manieren klaarmaken.

Jacobikerk
Een maaltijd rondom het thema armoede staat in de Jacobikerk in een lange traditie. In de Middeleeuwen was hier een Armenpot, waaruit wekelijks uitdelingen van schotels met brood, boter en een bon voor bier plaatsvonden. Op dezelfde plek zetten we nu een lange rij tafels in de kerk om met elkaar te eten! Kleed je warm aan, want de kerk wordt niet verwarmd.