Kerken Kijken Utrecht: Jacobi opent deuren

Zendingsbussen bij de uitgang: Wilbert en Rima
Zendingsbussen bij de uitgang: Wilbert en Rima

Kerken Kijken Utrecht: Jacobi opent deuren

Het seizoen waarin de Utrechtse binnenstadskerken zijn opengesteld loopt van 23 juni t/m 9 september 2017.
In de opengestelde kerken staan gidsen klaar om u rond te leiden. Tevens zijn korte beschrijvingen van de bezienswaardigheden in het interieur aanwezig. Zowel de toegang als de rondleidingen zijn gratis. Alle kerken zijn rolstoeltoegankelijk.

Het cultuurhistorische project Kerken Kijken Utrecht toont u graag de culturele rijkdom van de kerkgebouwen in het Utrechtse centrum. Sinds 1983 organiseert Kerken Kijken de openstelling van de binnenstadskerken voor allerlei geïnteresseerden. Utrechters en toeristen kunnen in de kerken terecht en de architectuur, de bouwgeschiedenis en de kunstschatten beleven. Meer dan 200 vrijwillige gidsen zorgen gedurende de zomermaanden voor de openstelling en leiden de bezoekers desgewenst rond. Per jaar trekt het project meer dan 50.000 bezoekers. Daarbij is de Domkerk nog niet meegerekend, die in dezelfde periode meer dan 70.000 bezoekers trekt.

Tot en met Open Monumentendag – de tweede zaterdag van september – staan de deuren open. Ook zijn steeds meer kerkgebouwen buiten de zomerperiode geopend.