Orgel-plus in de Jacobikerk op zaterdag 10 februari

Introductie avonden voor nieuwe leden op 16 en 23 januari
8 januari 2018

Orgel-plus in de Jacobikerk op zaterdag 10 februari

Op zaterdagmiddag 10 februari geven organist Gerrit Christiaan de Gier, celliste Eline Toebes en fluitist Hans Wolff een concert in de Jacobikerk. Het optreden is het eerste van drie ‘orgel-plusconcerten’ die de Commissie Jacobiconcerten de eerste helft van 2018 organiseert. Vergeleken met de orgelconcerten in de zomer is de muziek tijdens deze serie toegankelijker, gericht op een brede doelgroep.

Tijdens de aftrap op 10 februari klinkt werk van onder meer Marcello, Brahms en Doppelbauer. De drie musici kennen elkaar van de muziekschool in Gouda, waar ze jarenlang collega’s waren.

Het concert begint om 13.30 uur en duurt ongeveer drie kwartier. De toegang is vrij, na afloop kunnen bezoekers hun waardering uiten door middel van een vrije gift.