Jacobidebat: ‘Waar moet het heen met het Antropoceen?’ op 9 januari
Orgel-plus in de Jacobikerk op zaterdag 10 februari
3 januari 2018

Dankbaar

‘In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen’

Een lichtpuntje zijn in donkere dagen is de slogan waaronder al jarenlang via Stichting Present verschillende mensen in Utrecht worden verrast met een kerstpakket. Alleenstaanden en gezinnen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken, die het moeilijk hebben in verschillende opzichten.
We zijn heel erg dankbaar dat er vanuit de Jacobikerk dit jaar een grote betrokkenheid was! Waar er 2 jaar geleden nog 25 mensen/kringen aangaven een kerstpakket te maken, waren dat er vorig jaar al ruim 40 en dit jaar zijn er rond de 60 pakketten gemaakt.
Erg mooi om te merken dat de betrokkenheid van allerlei kanten komt: gezinnen die voor een ander gezin iets wilden maken, vriendinnen die samen iets maken en kringen die ipv 1 pakket aangaven ruimte te hebben voor het maken van een 2e pakket.
Dit jaar lukte het redelijk goed om mensen te matchen aan gezinnen die in de omgeving wonen, wellicht geeft dat ook ruimte voor een wat langduriger contact waar sommigen behoefte aan kunnen hebben.

Namens Present in de Jacobi
Wim Korevaar, Jennifer Lycklama à Nijeholt, Henrice Ester