Festival of Lessons & Carols op vrijdag 22 december

Volkskerstzang 2017 op zondag 24 december
11 december 2017

Festival of Lessons & Carols op vrijdag 22 december

Op vrijdag 22 december voert kamerkoor Cantiago in de Jacobikerk een ‘Festival of Lessons and Carols’ uit. Wat in 2011 begon als een eenmalig evenement, lijkt te zijn uitgegroeid tot een jaarlijks terugkerende traditie: het Festival beleeft dit jaar zijn zevende editie.

Tijdens het Festival wordt volgens Engelse traditie het verhaal van de val van de mensheid, de belofte van de Messias en de geboorte van Jezus verteld via negen korte Bijbellezingen uit Genesis, de Profeten en de Evangeliën.
De lezingen worden afgewisseld met sfeervolle koormuziek. En uiteraard staat er ook weer samenzang van bekende kerstliederen op het programma.

Jacobi-organist Gerrit Christiaan de Gier begeleidt de koor- en samenzang en de algehele leiding is in handen van dirigent Herman Mussche.

De avond begint om 20.15 uur, de deuren van de kerk gaan om 19.45 uur open. De toegang is gratis, wel wordt van de bezoekers een vrije gift gevraagd ter dekking van de gemaakte kosten. Na het concert wordt u van harte uitgenodigd voor een drankje.

Cantiago verwelkomt u graag op 22 december in de Jacobikerk!